Image

החורף נעים יותר עם משקה נמס צמחי

שתיית משקה נמס צמחי של הרבלייף היא דרך מצוינת להפוך את החורף לנעים, מהנה ובעיקר בריא הרבה יותר. עם מגוון רחב של טעמים (מקורי, פטל, אפרסק, לימון) לבחירה, משקה זה הוא הדרך המושלמת להישאר חם ומלא אנרגיה במהלך החודשים הקרים של החורף. הנוסחה הייחודית מכילה נוגדי חמצון העוזרים לנטרל רדיקלים חופשיים בגוף, תכונות תרמוגניות העוזרות להגביר את קצב חילוף החומרים, ובנוסף אף מסייעת בהעלאת רמות האנרגיה ושיפור הבריאות הכללית ע"י ניקוי רעלים מהגוף. הקפאין הקיים במשקה עוזר בהגברת הערנות ומשפר את התפקוד הקוגניטיבי, בעוד שתמציות הצמחים השונות מסייעות להרגעת הנפש ולהפחתת מתח.

אם אתם מחפשים אופציה של משקה בריא וטעים, התערובת הייחודית הזו המכילה תה שחור וירוק, הל, לימון, ותמציות צמחים (היביסקוס וחלמית) היא הבחירה המושלמת עבורכם!

תמצית תה שחור: מכילה נוגדי חמצון, קפאין ואנתוציאנינים. משפרת את הפעילות המנטלית, מגבירה את הערנות, וטובה לבריאות וחוזק השיניים. תמצית התה השחור גם מפחיתה את הסיכון למחלות הקשורות בכלי דם ולב, מחזקת את המערכת החיסונית, מסייעת בעיכול ובסילוק רעלים מהגוף, מועילה בהפחתת דיכאונות ומגרנות.

תמצית תה ירוק: מכילה קפאין, תיאנין, קטצ'ינים, נוגדי חמצון, אנזימים, ויטמינים ומינרלים שונים. בעל השפעות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות, מאט את תהליך ההזדקנות ותורם לשמירה על חיוניות, גמישות ובריאות העור. היא מסייעת להורדת לחץ דם, כולסטרול וסוכר בדם, ואף מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן. בנוסף, תמצית תה ירוק משפרת את חילוף החומרים, ניקוי רעלים בגוף ותורמת להצטברות ויטמין C.

תמצית הל: מכילה שמנים בריאים, סידן, זרחן, ברזל, מגנזיום, אבץ וויטמינים שונים ממשפחת ה-B. מסייעת למערכת העיכול ובסילוק רעלים ופסולת מהגוף. תמצית הל ידועה גם כבעלת תכונות אנטי-דלקתיות ועשויה לסייע בהורדת לחץ דם ורמות כולסטרול. בנוסף ההל משמש לטיפול בבעיות בריאותיות שונות כגון ריח רע מהפה, כאב גרון ובעיות נשימה.

קפאין: ממריץ טבעי המגביר את רמות האנרגיה וחילוף החומרים בגוף.

פרח ההיביסקוס: מכיל הרכב ייחודי של חומצות פרי וחומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים המספקים לגוף אנרגיה ומחזקים את מערכת החיסון. עשיר בנוגדי חמצון (אנתוציאנינים), המסייעים בהגנה על תאי הגוף מפני נזקים שונים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. בנוסף, תמצית פרחי היביסקוס ידועה גם כמסייעת בשיפור חילוף החומרים, בסילוק רעלים ואף מאיטה את תהליך היווצרות השומן בתאי הגוף. 

תמצית קליפת לימון: מכילה ביופלבנואידים (נוגדי חמצון חזקים המסייעים בהגנה על תאי הגוף מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים), ויטמינים ומינרלים שונים כגון ויטמין C, סידן ואשלגן. בנוסף, הלימון ידוע גם כבעל תכונות אנטי דלקתיות וכמחזק את מערכת החיסון.

  

המלצות תזונה נוספות לחיזוק המערכת החיסונית בחורף

חורף הוא זמן מאתגר עבור מערכת החיסון שלנו. עם מזג האוויר הקר והימים הקצרים, קל ליפול להרגלים לא בריאים שעלולים להחליש את מערכת החיסון שלנו מפני וירוסים וזיהומים שונים. עם זאת, בעזרת תזונה נכונה אנו יכולים לתת למערכת החיסונית שלנו חיזוק ולהישאר בריאים לאורך כל תקופת החורף. 

מגוון פירות וירקות: כח הצבע! פירות וירקות מכילים המון ויטמינים ומינרלים חיוניים, ונוגדי חמצון התומכים במערכת חיסונית חזקה. יש להקפיד לצרוך ירקות ופירות ב-5 צבעים (אדום, לבן, כתום, סגול, ירוק), לדוגמא: תותים, בצל, תפוזים, חציל, ברוקולי.  

ויטמין C: ידוע כמחזק למערכת החיסון, ומסייע בייצור תאי דם לבנים החיוניים למלחמה בזיהומים. ישנו מגוון פירות וירקות העשירים בויטמין C: פירות הדר (תפוזים, אשכוליות), אסרולה, תותים ופירות יער, קיווי, פלפלים ועלים ירוקים (תרד וקייל), ברוקולי, ליצ'י, כרוב ניצנים. ניתן גם להוסיף פלח לימון לתה או לכוס המים החמים.

מזונות עשירים באבץ: אבץ (Zinc) הינו מינרל חשוב בריפוי פצעים ותחזוקת מעטפת תאים, בייצור נוגדנים, ובתמיכה במערכת החיסון. שלבו מזון עשיר באבץ בארוחות שלכם, כגון: קטניות (חומוס, עדשים), אגוזים וזרעים (זרעי דלעת, שקדים), דגנים מלאים (קינואה, אורז חום) ובשר אדום.

ויטמין D: במהלך חודשי החורף, כאשר החשיפה לאור השמש הינה מוגבלת, חשוב מאוד להקפיד על צריכה מספקת של ויטמין D. ויטמין D חשוב לתפקוד תקין של מערכת החיסון וניתן למצוא אותו בדגים שומניים (סלמון, מקרל), חלמונים, מוצרי חלב מועשרים ופטריות. במידת הצורך ניתן לקחת תוסף ויטמין D לאחר התייעצות עם רופא/תזונאי.

חלבון: חיוני בייצור נוגדנים החשובים במאבק בזיהומים. מומלץ לשלב מקורות רזים (בעלי אחוז שומן נמוך) של חלבון בתפריט היומי שלכם, כגון: עופות, דגים, בשר רזה (פילה, סינטה), טופו, קטניות ומוצרי חלב. ניתן לצרוך חלבון גם במאכלים מן הצומח, כגון קינואה, עדשים וזרעי צ'יה המספקים חלבון בנוסף לערכים תזונתיים חשובים נוספים.

מים: האוויר הקר והיבש בחורף עלול לתרום להתייבשות. כאשר אנו נושמים אוויר קר, הגוף צריך לעבוד קשה יותר כדי לחמם אותו - דבר הגורם לאיבוד מים מוגבר. לכן, למרות שאנו אולי לא מרגישים צמאים בחורף, עדיין חשוב לעשות מאמץ מודע לשתות מספיק מים לאורך כל היום. שתיית מספקת של מים חשובה בין השאר גם לשמירה על עור בריא, ויסות טמפרטורת הגוף, שטיפת רעלים ותמיכה בתפקוד תקין של מערכת החיסון.

פרוביוטיקה טיבעית: מזונות מותססים (שעברו תהליך תסיסה) כגון: יוגורט, ירקות כבושים וטמפה המכילים 'חיידקים טובים' אשר תומכים במערכת החיסון ויוצרים סביבת הגנה המקשה על קיומם של החיידקים הלא טובים.

בנוסף, לחיזוק המערכת החיסונית, מומלץ לקחת גם טבליות שיזנדרה פלוס של הרבלייף המכילות את צמח העל שיזנדרה וויטמינים נוספים כמו: E, B6, C, בטא קרוטן וסלניום אשר מכילים נוגדי חימצון חזקים מאוד המחזקים את מערכת החיסון שלנו.

    

חשיבות פעילות גופנית סדירה בחורף 

עיסוק בפעילות ספורטיבית בחורף חשוב מכמה וכמה סיבות. ראשית, מלבד השמירה על כושר גופני החיוני לבריאות הכללית, פעילות גופנית סדירה מחזקת את המערכת החיסונית - דבר המועיל במיוחד במהלך החורף כאשר מחלות כמו קורונה, הצטננות ושפעת הינן שכיחות יותר. בנוסף, פעילות גופנית מסייעת למניעת הפרעות רגשיות כגון דיכאון חורף (הפרעה רגשית עונתית) הנובע בין השאר מחשיפה מועטת לאור השמש. יתר על כן, פעילות גופנית מסייעת בהפחתת דלקות, ממריצה את מחזור הדם ומגבירה את ייצור תאי הדם הלבנים (האחראים למלחמה בזיהומים) כמו גם את הנוגדנים המסייעים לזהות ולנטרל פתוגנים מזיקים בגוף.

נמצא כי תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה במיוחד בחודשי החורף הקרים הינם מרכיב חיוני והכרחי ליצירת אורח חיים בריא.

שתף פוסט זה